2011 Karri Kuuttila

Karri Kuuttila (201cm, 143kg, Lock Haven University)

Kuuttilan jalkapalloura käynnistyi vasta 19-vuotiaana hänen perheensä muutettua Yhdysvaltoihin. Koripalloa ja kuulantyöntöä harrastanut nuorukainen kävi high schoolin päätteeksi Lock Haven yliopiston avoimella leirillä, josta hän sai stipenditarjouksen. Yliopistovuodet Pennsylvanialaisessa Lock Havenin yliopistossa sujuivat hyvin ja hän pelasi lähes alusta asti aloituskokoonpanossa hyökkäyksen vasempana tacklena. Viimeisellä yliopistokaudellaan jokaisessa ottelussa oli NFL-scoutteja paikalla.

Ennen NFL-combinea Kuuttila treenasi Pittsburgissa kolme kuukautta vain kyseistä testitilaisuutta varten. Combine onnistui hyvin ja hän teki mm. penkkipunnerruksessa 35 toistoa 102, 5 kg:lla ja juoksi 40 jaardia 5,1 sekuntiin. Fyysisesti lupaavasta pelaajasta kiinnostui kolme NFL-seuraa ja hänen agenttinsa kertoi St. Louis Ramsin leirin odottavan.

Kuuttila osallistui Ramsin harjoitusleirille 2011, mutta hänet leikattiin kokoonpanosta kolmen viikon jälkeen. Kuuttila kertoi leirin olleen mahtava kokemus. Kilpailu oli äärimmäisen kovaa. Heittoblokkaaminen oli erittäin vaativaa, mutta juoksublokkaamisessa hän onnistui välillä kaatamaan puolustuslinjamiehen selälleen.

Kuuttila pelasi syksyn 2011 puoliammattilaisena washingtonilaisen Maryland Blizzard -joukkueessa.