2005 Michael Quarshie

Michael Quarshie (189cm, 134kg Helsinki Roosters)

Michael Quarshie siirtyi yliopistouraltaan Columbiasta Oakland Raidersin miehistöön elokuussa 2005 osana NFL:n kansainvälisten pelaajien kehitysohjelmaa. Hyvin sujuneet harjoitukset ja ensimmäinen harjoituspeli nostivat hänet joukkueen neloskentällisestä kakkosmiehistöön. Neljässä harjoitusotteluissa Quarshie kirjasi tilastoihin 7 taklausta.

Hän allekirjoitti sopimuksen NFL:ään tammikuussa 2006 ja kirjautui Oakland Raidersin pelaajaksi 1+1 vuotta kestävällä sopimuksella. Keväällä Quarshie teki visiitin NFL Europen Frankfurt Galaxyyn, jossa hän saalisti neljässä ottelussa kahdeksan taklausta aloituslinjan takana ja yhden säkityksen.

Oakland Raidersin riveissä ura jatkui lupaavasti elokuussa 2006. Harjoitusottelussa Philadelphia Eaglesia vastaan Quarshie suoritti pallonriiston peittämällä pallonkantajan rähmäyksen. Toisessa harjoitusottelussa Quarshie säkitti päätösneljänneksellä Vikingsin pelinrakentajan.

NFL-ura katkesi, kun harjoitusleirillä takaa vyörynyt kanssapelaaja aiheutti vakavan polvivamman. 2008 Quarshielle tarjottiin ammattilaissopimusta CFL:stä Kanadan Toronto Argonauts ammattilaisjoukkueesta, josta hän työ- ja perhesyistä kieltäytyi.

COLUMBIA (March 22nd) senior quarterback JEFF OTIS (#7) ran between 4.81 and 4.88 in the 40... 4.38 short shuttle... 6.89 three-cone... 30" vertical... 9'3" broad jump... weighed in at 6005, 201 pounds... had a short throwing session of 15-20 passes to a tight end and running back... NY Jets have requested additional game film... if you are looking for games request Brown, Lafayette (2004), Princeton, Cornell or Dartmouth (2003)... his dad, Jim, played in the NFL for several years after playing fullback at Ohio State... senior defensive lineman MICHAEL QUARSHIE (#73) ran between 4.92 and 4.97 in the 40... 4.68/4.75 short shuttle... 7.58/7.62 three-cone... 31.5" vertical... 9'1" broad jump... weighed in at 6032, 299 pounds... impressive athlete for his size... he's got a good bit of upside considering how long he's been playing the sport (grew up in Finland, so he played on military and club teams)... plus his body type is perfect for a guy that can become a solid DE/DT type down the line... has a private workout with the NY Giants scheduled for early April... their results came as part of the Pro Day held at Hofstra, which featured scouts from four teams in attendance.